Reclame maken voor een uitvaart

Gepast of ongepast?

In onze commerciële wereld is een bedrijf zonder reclame bijna onvoorstelbaar geworden. Iedereen die een onderneming heeft, maakt reclame. De bakker op de hoek verspreidt een folder met aanbiedingen in de omgeving van zijn winkel. De kapper zet een bord met tarieven voor de ingang van de zaak en nodigt u zo uit om binnen te komen voor een knipbeurt. De energiebedrijven vallen ons regelmatig telefonisch lastig met hun commerciële praatjes om hun diensten aan te bieden. En wat te denken van alle reclameboodschappen op TV en op de radio? We kunnen er niet omheen.

Maar wat kan een ondernemer die uitvaartbegeleiding aanbiedt? Die diensten levert rondom de dood? De dood, waar maar weinig mensen open over (durven te ) praten. Wat voor reclamemiddelen zijn in deze wereld inzetbaar? Er zijn mensen die van mening zijn dat reclame maken voor uitvaarten “not done” is. La Luna Uitvaart denkt daar anders over.

Hoewel in reclames vaak een droomwereld gecreëerd wordt, is de keiharde realiteit dat geen mens de dood kan ontlopen. We worden er allemaal vroeg of laat mee geconfronteerd. En dan is het goed als er van te voren is nagedacht over hoe men zijn of haar uitvaart voor ogen heeft. Hoe fijn is het om, wanneer iemand terminaal ziek is, er al gesproken is met een uitvaartbegeleider? In zo’n gesprek is er ruimte elkaar te leren kennen, vertrouwen te winnen en kennis te vergaren over de mogelijkheden. Dat geeft een gerust gevoel dat alles goed zal komen als het eenmaal zover is.

Om een keuze te kunnen maken uit het aanbod van uitvaartbegeleiders is het allereerst noodzakelijk om te weten tussen wie u kunt kiezen. Niet alleen de grote landelijke partijen, maar ook de lokale kleinschalige, persoonlijke ondernemers. De bekende maatschappijen als Yarden, DELA en Monuta maken gebruik van commerciële middelen die voor de kleinere bedrijven onbereikbaar zijn, zoals TV-spots of radiocampagnes. De kleinere zoeken de aandacht veelal via advertenties in de lokale huis-aan-huisbladen en kerkbladen of door het verspreiden van folders.

Zo doen wij dat ook met Luna Uitvaart. Wij gaan uit van de commerciële wet dat Herhaling de kracht van reclame is. Hoe vaker u onze naam tegen komt, des te meer deze blijft hangen in uw brein. Met dat doel is ook de bedrijfsauto bestickerd met ons logo en is het bedrijf zichtbaar op onze woning, waar u welkom bent voor een kennismakingsgesprek.

Natuurlijk kan het confronterend zijn om mijn bedrijfsnaam tegen te komen, wanneer u de dood van dichtbij voelt. Helaas kan ik dat risico niet voorkomen en hoop ik dat u bij voorbaat mijn excuses aanvaardt.

Mijn doel van het reclame maken is dat u mij weet te vinden wanneer u mij nodig heeft. Uw verdriet of verlies kan ik jammer genoeg niet wegnemen. Wel kan ik u goed informeren en helpen bij het organiseren van een uitvaart die klopt.

Reclame aan woning

Reclame La Luna Uitvaart aan woning